Wat me aansprak in de aanpak, was het feit dat kandidaten een rondleiding binnen ons bedrijf kregen. Zo kregen ze een goed beeld van de aard van de werkzaamheden en de cultuur.”
Nature’s Green groeit als kool. En dat betekent dat Robert nog regelmatig nieuwe medewerkers zoekt. Ook dan belt hij naar het WerkgeversServicepunt. “Het WerkgeversServicepunt Noord-Limburg – in het bijzonder onze contactpersoon Jessica – kent Nature’s Green inmiddels van haver tot gort. We hebben een heel open contact en schakelt razendsnel. Ik weet inmiddels dat het juist die klik is tussen werkgever en werknemer, die voor een groot deel het succes van de arbeidsrelatie bepaalt.”
Maar ik geloof ook in de kracht van commitment. Als een medewerker bij jouw bedrijf lekker in zijn vel zit, als hij werk doet dat bij hem past én als hij bepaalde zekerheden heeft, dan leidt dat tot een betere motivatie en loyaliteit. Dat is onder de streep zoveel meer waard dan die paar euro’s.”
Daarom roept Robert andere ondernemers en bedrijven op om stigma’s overboord te gooien. “Laten we mensen niet direct afserveren op basis van een label, maar vooral kijken wat ze wel kunnen. Ik heb goede medewerkers gekregen en met het WerkgeversServicepunt een vast aanspreekpunt waarmee ik goede afspraken maak. Ik ben keer op keer aangenaam verrast.”